Friday, July 16, 2010

MooDay Muuday On Friday

pagi ni telah telat ke kantor 15 menit... ok!

uncle rahim pesan smlm, call smule pagi ni.. nk tahu pmandu mane bwk saye ke Imigresen Putrajaya... pergh kene sound dgn encik A...sbb submit bokin lambek dan last2 mnit...xper xper, lenkali jgn buat lg...tapi encik A, saya nasihatkan, anda perlu masuk class.. class mcm kourtney kardashian.....anger management..sbb ramei kok komplen anda ade masalah emosi...anda perlu sedar, kami nih customer anda...ok thats it...

Tengok2 pokcik 2 org nih yg bwk aku g Putrajaya, memang sehati sejiwala...latar belakang mmg ade same, smlm pon dapek anugerah pon same2...mmg sejiwalah..pasangan pakcik nih mmg berjaya meng COOL kan aku yg agak panas la dgn encik A td dlm pjalanan ke putrajaya...maka pakcik ber2 ni pon bwk la poie bfast skali..as usual lah, klo xcite pasal arwah bpk aku xsahlahkan...but i dont mine, and i took as a spirit.. as long depan xckp bende yang aku xske sudahlah....air mate dah kering cik,
*aku ade kt sini sbb ayah, dan kdg2 berangan jugak, kalau la ayah still alive, may be dier bangga anak dier ade kt sini, kerja dgn dier... and i dont think dier naik motor g kerja, die akan naik kreta anak dier pergi kerja, tue 1 perkara yg boleh dibanggakan bg sorg anak... bawak ayah naik kreta yg dibeli oleh anknye sdri..by my own money, err terlebih plak ni crite ok ok ok*

*thx pakcik coz blanje bfast pg td*

Disebabkan imigresen yg lombab, harap baju unipom jer gempak berpaku2, aku suh jer lah pakcik tuh balik jerla..so aku plan nk tunggu kul 3, nex trip..aduhai.. nk lepak alamanda tp mcm xmnarik hati...so aku balik la nek bas, dengan idea gile nih.. aku pon nek lah depan Bangunan Imigresen tuh.. almaklumla, rakyat msia kan dah kaye2 semua...mane ade org msia nk bas skrg..maka aku nek la bas dgn warge2 asing nih....lame xnek bas...dulu time sekolah2 aku le juara naik bas tambangkan...syabas, berjaya sampai UTM dengan naik bas tambang jugak....
*terbukti aku anak jati KL*

keadaan dlm bas, melihat gerak geri penumpang bas pon dah ckup menarik bg aku... almaklumlah naik bas Putrajaya... tempat cantek...ceyy warga a/bangsa nih pon amikla gambar dr dlm bas... nk bawak tunjuk org kampong dia..nih la malaysia :0
Dah sampai depan Kotaraya, aku pon jalan lah lalu kat 1 kdai kain nih, wallaweyy cantekknye kain kt kdai nih :p nahh orang ade selalu mengatakan "jauh Perjalanan, Luas pemandangan" ini yang kite carik... ternyata xsia2 aku nek bas, aku jumpe kdai kain idaman..... nahhh hujung bulan aku nk g kdai nih ngan bunda :P
jalan jalan jalan punye jalan...sampai depan CM, carik bas arah ke Keramat..fuhh thank u allah.. jumpe bas ke UTM... ok dah sampai UTM

Sampai UTM, kompemkan bookin tuk Isnin nih, dan encik A sekali lagi cobe membuat kan aku angin nih, kate aku xsend email bookin... hello, nk aku print sent item balik ke? hishhh

OK kesimpulannye... saya suke hari nih..hari yang penuh barokah yang sempurna bagi saya..yang dilantik sebagai seorang pekerja...hari nih mmg kerja..dan saya harap hari2 akan datang pon mcm ni juga... dibayar sebagai seorang pekerja yang bekerja...saya punya tenaga untuk bekerja, dan jangan persiakan tenaga muda saya ini....dan saya mmg pantang klo org ckp saya men FB jer, ape kau kat opis tuh tk pernah bukak FB ker? kau ingat kau perfect sangat?

sekian

No comments:

Post a Comment