Tuesday, July 13, 2010

Hidayah tak sampai.....

asalamualaikum, maaf ya teman2 sekalian.. saya tukar blog.. saye kurang mahir dgn blog nih, hanya tahu post dan shj.. teringin berkongsi kisah hidup sbnrye...

hati memang tersentuh apabila melihat nasib sepupu perempuan (dayana athirah) yg berumur 6 tahun ditinggalkan ibu.... ibu yang selama ini tempat bermanja tibe2 hilang disisi..klo diletakkan diri aku di tempat ana, fuh mmg kene kuat semangat, saat perlukan belaian ibu, perlukan perhatian ibu, perlukan suapan ibu..semuanye mesti kite sebut ibukan..

Tatkala sedang bergelumang dengan kasih yang terputus, bapak pulak len crite.. time nih lah kite boleh klasifikasikan bapak die nih org nye mcmane.. selepas kematian isteri yang berjuang untuk dapatkan anak, ingtkan boleh la kirimkan doa untuk si isteri yang telah tiada, aku tgk terlentang tido, mane solat?mane doa untuk isteri tuk disedahkankan?mane akikah anak yg baru lahir?

nah skrang lagi mikirkan harta si arwah isteri...yang dikongsi bersama, dan mempertikaikannye.. dan akhirnya hukum allah yang mencipta langit dan bumi.. hukum faraid.
Ya allah maha adil dan saksama, tiada yang berkuasa darinya... si suami td, memang lah sangat pentingkan diri... sukar betul urusan nya untuk menguruskan urusan faraid tersebut..

Tiada yang pernah abadi dalam dunia ini, tiada yang kita rancang, mereka telah pergi meninggalkan kita semua... iktibar ini dijadikan tauladan buat semua... jangan pernah terleka dengan apa yang ada didepan mata..

No comments:

Post a Comment