Thursday, January 13, 2011

Jalan Akhir.

Assalamualaikum...

Pada suatu malam... aku dan mak terfikir benda yang sama... iaitu mati. Ngeri kalau org dengarkan... tapi ini kisah yang dikongsi untuk semua. Kisah yang dilalui sepanjang 3 tahun ini, since 2008 til this early 2011.

*In begin of 2008..on 30 Jan.. Ayah meninggal akibat kemalangan di Jalan Kucing*

* In 2009 arwah cik mahyuh our moyang neighbourhood.

* In 2010 February : arwah wan alang. 1 week after... anak sulung die.. kazen arwah ayah. Namanya cik midah... akibat kancing gigi.

* In 2010 March : arwah cu (Tumpah darah mase bersalinkan Dania Aqilah) few weeks after arwah cik midah....so dlm bulan tuh 3 kematian sekaligus...

* In 2010 jugak bulan 5 tak silap... arwah tok long.. bpk saudara arwah ayah.

* 11.1.2011 arwah abg lan (serangan jantung) sepupu arwah ayah yang paling rapat.

Kematian seolah dekat sangat dengan kami. Saat dimandikan. Saat dikafankan.
Ya allah.. tiada kata yang mampu diucapkan kepada mu... betapa sayangnya allah terhadap kami yang maseh bernyawa ini untuk bertaubat dan mengingati betapa hidup tidak untuk selama-lanya. Hidup hanya satu perjalanan singkat. Hidup pelbagai dugaan dengan pelbagai ragam dan kisah manusia yang lain. Hidup hanya cintakan satu. Harta bukan datang dari manusia. Rezeki, ajal maut dan jodoh itu sudah tertulis oleh allah swt. Kita berdoa dan berusaha. Tak selayaknya kita mengarahkan tuhan yang mencipta kita untuk berbuat itu dan ini.

Kesan ini amat terdalam....*end*

No comments:

Post a Comment