Saturday, August 14, 2010

Ramadan 2010

askum dan salam sejahtera
mohon diberkati hidup dunia dan akhirat...

hari nih dah pose yg ke brape yer..cepat sungguh masa berlalu, ramadan yang dinanti marilah sama2 kita perbanyakkan amalan2 mulia..allah maha pendengar lagik maha melihat...cube la bayangkan ramadan ini, mungkin kah ramadan yg terakhir bagi kite... sedihnya, tk dapat lagik berbuat ibadah dgn pahala yg berlipat ganda...

masuk nih dah 3 tahun, ayah tak berbuka dengan kami...dah tahun ke 3 ni lah kami cube pulihkan suasana berbuka di rumah.... klo tahun seblm ni, aku dan bunda berbuka di Masjid Negara, sekali taraweh dan moreh.. tapi hari nih laen skit, buka kat rumah dan taraweh di masjid nakhoda shj.. sbb aku xlarat nk ulang alik rumah ke masjid negara, mmgdgkan kos minyak naik plus penat sbb keje skrg tk same mcm keje tahun lepas.. kerja tahun nih perlukan tenaga dan emosi yg kuat *kurma mase sahur sbnrnye sbg penyelamat*

baju raya? belom tempah..tahun bile nk tempah pon tak tahu la
aku ingat mlm rase cem biase la..g jln TAR, ade lelong2..erm beli mse tuh jer lah...
kueh raya pon buat dan beli..mak dah beli oven..boleh la buat kek coklat nnt..
tahun nih, raya yang kurang meriah..sbb keluarga besar abu nasir baru shj kehilangan adik paling bongsu mereka..mmg terase hilangnya tatkala cu yg selalu mengajar niat puasa, niat teraweh...mcm2 lagik hal berkaitan agama..dan kali ini..pagi raya, ade satu lagi kubur yang kami akan ziarah..kubur cu, yg berhampiran dgn kubur ayah..

aku harap, ramadan tahun ni..dapat la sembyg pada 7 mlm terakhir..mlm lailatulqadar.. sbb mlm tuh lah yg paling ditunggu2..tahun lepas aku doa supaya dapat aku menjejak kan kaki ke mekah..ia mmg allah makbulkan doa aku tuh... so pada kawan2 semua..selamat menjalan kan ibadah puasa, terawekh dengan niat tulus ikhlas..
salam ramadan al mubarak

pst : mohon doa agar suhaili dan ibunya selamat menjalan kan ibadah umrah

1 comment:

  1. kak oi..buek la entry psl maher zain..den sukooo..klu ekau buek den copy paste yo..buek tau..den tggu yo..hahaha..

    ReplyDelete